saugus ir sveikas sportas su trenerės konsultacija ONLINE NAMUOSE Sportuok ir mokykis apie nėštumą ir po gimdymo atsistatymą neišėjus iš namų 😍

Simfizito prevencija (gaktikaulinės sąvaržos skausmas)

Simfizito prevencija (gaktikaulinės sąvaržos skausmas)

 

GALIMAS GYDYMAS 

 

Jei diagnozuojama simfiziopatija, gydymas yra skirtas pašalinti skausmą sukeliančius veiksnius ir normalizuoti procesus kauluose ir jungiamajame audinyje:

  • Vitaminų terapija.
  • Paskirkite papildų arba kalcio papildus. 
  • B grupės vitaminai taip pat padeda kovoti su skausmu.
  • Priešuždegiminė terapija. 
  • Ortopediniai metodai.

Tvarsčio nešiojimas suteikia gerą efektą. Sąnarių apkrovai palengvinti naudojami lazdelės ar ramentai, tačiau nėščiajai ne visada patogu. Sunkiais atvejais moteriai gali būti patariama pailsėti lovoje arba paguldyti į ligoninę. Plyšus simfizei dubuo fiksuojamas tvarsčiu.

  • Teigiamas paprastų fizinių pratimų poveikis žinomas, jei nėra kontraindikacijų.
  • Pratimai gaktos sąnario raiščiams stiprinti
  • Subalansuota mityba, kurioje gausu kalcio turinčių pieno produktų, daržovių ir žuvies, padės išlaikyti sveikus kaulus.
  • Taip pat svarbu nepamiršti ir palaikomojo gydymo, jei moteris serga lėtinėmis ligomis.



KAIP VYKSTA GYDYMAS?

 

Akušerijos galimybes pasirenka gydytojas, atsižvelgdamas į simfizės nukrypimo laipsnį.

Jei moterį kankina skausmai, bet per ankstesnį gimdymą nėra buvę dubens traumų ar plyšimų, jei nėra gaktos kaulų neatitikimo arba jis neviršija 1 cm, leidžiamas natūralus gimdymas.

 

Esant 1-2 cm neatitikimui, galimas ir natūralus gimdymas, ir cezario pjūvis. Lemiamą reikšmę turės lydintys veiksniai: vaisiaus dydis, motinos amžius, lėtinės ligos, kitų nėštumo patologijų buvimas.

 

Jei moteris patyrė dubens kaulų pažeidimus arba yra paveldimų raiščių aparato pakitimų, lėtinių medžiagų apykaitos ligų, taip pat jei gaktos srities kaulai išsiskyrė daugiau nei 2 cm - gydytojas reikalauja operuoti - cezario pjūvis.

 

Esant simfizitui, svarbu nustatyti patologijos sunkumą, kuriam būdingas neatitikimo dydis. Tam naudojama instrumentinė diagnostika.

 

Yra 3 simfizito etapai:

1 etapas - 5-9 mm

2 etapas - 10-19 mm

3 etapas - 20 mm ir daugiau



PRATIMAI 

  • PIRMIAUSIA viską pradedame nuo laikysenos, dažniausias atsakymas į kūno skausmų problemas - laikysena. 
  • Vaikščioti jaučiant pado vidurį, bendrai atlikti pėdų volavimą ir mankštas. (pėdų mankštos čia
  • Vidinių kirkšnų stiprinimas spaudžiant pagalvę arba kamuoliuką. 
  • Voluoti vidinę šlaunų dalį 
  • Iškvepiant su rankomis spausti kelius į vidų ir neleisti keliam sueiti, taip aktyvuojami giluminiai dubens raumenys kurie gali daryti įtaką SP
  • tinkami pratimai ant kamuolio (dubens rotacijos, rankų rotacijos ant kamuolio, darbas su guma sėdint ant kamuolio) 

 

  1. Švelniai atsigulkite nugara ant kilimėlio. Sulenkite kelius ir pritraukite pėdas prie sėdmenų kuo arčiau. Dabar lėtai ir labai sklandžiai pradėkite skleisti kelius į šonus. Keletą akimirkų palaikykite šią poziciją, tada lygiai taip pat sklandžiai suglauskite kelius. Pakartokite 4-6 kartus.
  2. Vis dar gulėdami ant nugaros, padėkite pėdas taip, kad blauzdos raumenys būtų statmenai grindims. Dabar švelniai pakelkite dubenį aukštyn. Prisiminkite savo poziciją ir nebūkite per daug uolus – užtenka pakelti sėdmenis vos keliais centimetrais. Lėtai nusileiskite į pradinę padėtį. Kai uodegikauliu beveik paliečiate grindų paviršių, pabandykite keletą akimirkų atidėti šį momentą ir tik tada nusileiskite ant grindų. Atlikite nuo 5 iki 6 pakartojimų.
  3. Kompleksą užbaigia gerai žinoma mankšta „katė“. Atsistokite ant keturių ir atpalaiduokite nugarą. Galva, kaklas ir stuburas turi būti toje pačioje linijoje. Labai lėtai sukite nugarą, nuleiskite galvą ir uodegą žemyn. Idealiu atveju turėtumėte jausti, kaip įsitempia klubų ir kirkšnių raumenys. Dabar atsargiai grįžkite į pradinę padėtį. Pratimą kartokite 2-3 kartus.

Kiti pratimai sunkiai aprašomi, tačiau pasikonsultavus su nėščiųjų ir po gimdymo korekcinio treniravimo specialistę Gerda Danylaitę. 

🩹Skausmo lengvinimui:

 

🩹✅ Jei skauda priekyje dubens kaulus ar net atsiradęs patinimas - galima kažką šalto (šaldyto maisto pakuotę, ledą suvyniotą į rankšluostį ir t.t.) ir palaikyti 15 min. 3 kartus dienoje. Šis būdas palengvins uždegiminius procesus.

🩹✅ Jei skausmas daugiau uodegikaulyje ar nugaros apačioje galite naudoti šilumos šaltinį (šiltas kompresas, pūslė), taip pat palaikyti 3k. po 15min. dienoje. 

🩹✅ naudoti rankšluostį, skarą arba diržą (specialų tvarstį), kuris stabilizuotų klubus vaikštant. Tiesiog užsirišti ant klubų, kad šie būtų mobilizuoti.

🩹✅ Keiskite savo poziciją kuo dažniau. Negalite ilgai sėdėti!!! Spaudžiami sėdmenys ir sukryžiavę kojas – blokuoja kraujotaką dubens srityje ir apatinėse galūnėse.

🩹✅ Kasdien atlikite pratimų rinkinį, kad sustiprintumėte klubų, dubens ir apatinės nugaros dalies raumenis.

🤸Prevenciniai pratimai:

🤸✅PIRMIAUSIA viską pradedame nuo laikysenos, dažniausias atsakymas į kūno skausmų problemas - laikysena.
🤸✅Vaikščioti jaučiant pado vidurį, bendrai atlikti pėdų volavimą ir mankštas. (pėdų mankštos galite rasti mastermama . lt )
🤸✅Vidinių kirkšnų stiprinimas spaudžiant pagalvę arba kamuoliuką.
🤸✅Voluoti vidinę šlaunų dalį.
🤸✅Iškvepiant su rankomis spausti kelius į vidų ir neleisti keliam sueiti, taip aktyvuojami giluminiai dubens raumenys kurie gali daryti įtaką dubens kaulų atsiskyrimui.
🤸✅Tinkami pratimai ant kamuolio (dubens rotacijos, rankų rotacijos ant kamuolio, darbas su guma sėdint ant kamuolio). 

 

🤰 VISOMS rekomendacija: atlikti prevencinius pratimus. Juos galite rasti nemokamai štai čia: 

PASKAITA 

PRAKTIKA


🤰 JEI NERAMU rekomenduoju atlikti individualią konsultaciją, su simfizitu nepatarčiau numoti ranka. 


✅ Individualią konsultaciją galite rasti čia: KONSULTACIJA SU SPECIALISTE


#kaunas #lietuva #nėščiųjųtrenerė #nėštumas #pogimdymo #atsistatymas #nėščiųjųtreniruotės #nėštukiųtreniruotės #nėščiųjųsveikatingumas #diastazė #pilvopresas #pilvas #baby #motinyste #nėščiųjųmankšta #gimdymas #gimdyvė #sportaspogimdymo #meilė #motyvacja #nevergiveup